The Ruling on Keeping a Weapon in the House for Self – Defense

 

 

http://www.al-sunan.org/vb/showthread.php?p=2112

.. شيخنا الكريم حفظكم الله

كثر في بلدنا اللصوص و بدأوا يتفننون في أساليب السرقة .. و بدأوا يفتحون في خزنات النقود بالأكسجين و بأساليب حضارية و يرجع الفضل إلى لصوص أوروبا المحترفون .. و إذا وجدوا صاحب المنزل في المنزل من الممكن ان يقتلوه إذا لقوه وجها لوجه أو

يغتصبوا أخته او ابنته أو أمه أو زوجته .. و هو قائم لا يقدر على فعل شيء حيالهم

هل يجوز الإحتفاظ بآلة حادة في المنزل لمثل هذه الظروف فقط أي إذا تعدى شخص عليك في حرمة بيتك ليس لإرهاب الغير أو التعدي على الأشخاص .. فهل يجوز قتل هذا الشخص المتعدي عليك و على محارمك وسط بيتك أمام أهلك و الذي انتهك حرمة

بيتك

Q: Noble Shaikh, Allah preserve you, there are many thieves in our land and they are beginning to become experts in the methods of stealing.. And they have begun opening money vaults using oxygen and using other present day methods for which the professional European thieves deserve the credit.. And when they find the owner of the house at home, they may kill him if they meet him face to face.. Or they may rape his sister, daughter, mother, or wife while he is standing there, unable to do anything with regards to them. Is it permissible to keep a sharp instrument for protection in the house only for the likes of these circumstances, meaning when a person transgresses against

you in the sanctuary of your home, not (keeping a weapon) to frighten or transgress against others?

So is it permissible to kill this person who transgressed against you and all you hold dear in the middle of your house in front of your family and who violated the sanctity of your home?

نعم بل قد يكون ذلك واجبا

وهذا اللص إذا اقتحم هكذا ودخل فهو الصائل الذي يدفع بالأدنى فالأدنى فإذا كان لايندفع إلا بالقتل قتل كما روى عن ابن عمر أنه دخل لص في منزله فحمل السيف وأشهره كانه يريد قتله إذا لم يندفع أو كما جاء والله أعلم

A (Shaikh Maahir al Qahtaani):

Yes, on top of that, it may be obligatory. And this thief, when he intrudes like this and enters, then he is the attacker who is defended against with the least amount of force necessary. But when there is no way to defend except by killing, then he is killed. And it is narrated from Ibn Umar that a thief entered his house, so he picked up the sword and unsheathed it as though he wanted to kill him if he didn’t hurry off…And Allah knows best.

 

 

ولكن جاء في صحيح مسلم

 

 

حَدَّثَنِي أَبُو كُرَيْبٍ مُحَمَّدُ بْنُ الْعَلَاءِ حَدَّثَنَا خَالِدٌ يَعْنِي ابْنَ مَخْلَدٍ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ جَعْفَرٍ عَنْ الْعَلَاءِ بْنِ عَبْدِ الرَّحْمَنِ عَنْ أَبِيهِعن أبي هريرة قال : جاء رجل فقال : يا رسول الله أرأيت إن جاء رجل يريد أخذ مالي ؟ قال : ” فلا تعطه مالك قال : أرأيت إن قاتلني ؟ قال : ” قاتله قال : أرأيت إن قتلني ؟ قال : ” فأنت شهيد ” . قال : أرأيت إن قتلته ؟ قال : ” هو في النار ” . رواه مسلم

والمقاتلة تحتاج إلى سلاح ولله أعلم

The Shaikh also mentioned this hadeeth which is collected in Saheeh Muslim:

(leaving out the chain of narration) Abu Hurairah said that a man came to the Messenger of Allah – sallallahu alayhe wa sallam – and said, ‘O Messenger of Allah, what do I do if a man comes and wants to take my wealth?’ He said, ‘Then don’t give him your wealth.’ (the man) said, ‘What do I do if he fights me?’ He said, ‘Fight him.’ (the man) said, ‘What if he kills me?’ He said, ‘Then you are a martyr.’ (the man) said, ‘What if I kill him?’ He said, ‘He is in the Fire.’ (end of hadeeth)

 

And fighting requires a weapon. And Allah knows best.

 

 

 

 

ولكن في البلاد التي لا تحكم بالشريعة الإسلامية

قد تحكم بالقتل على صاحب الدار ولن تعتبره دفاع عن النفس

ما حكم صاحب الدار الذي حكم عليه بالاعدام لكونه قتل نفساً دفاعاً لا عدواناً ولا ظلماً

(A sister then asked):

But in (some) countries which don’t rule by the Islamic Legislation, the law is that the owner of the house is killed and they never consider the fact that he is defending himself. So what is the ruling for the owner of the house who is sentenced to death for his action of killing someone in self – defense, not wrongfully or transgressing?

في مثل هذه الحالة يجتهد في دفعه بالأدنى دون القتل ليشل حركته

فإذا قتله ليخلص نفسه فإن الله منجيه إن شاء الله لأنه فعل ماأذن له شرعا فبالتحقيق يظهر الحق وإذا ابتلي

وأعدم فثوابه بصبره عند لله عظيم

Shaikh Maahir answered:  In the likes of this situation, he strives to defend himself with the least amount of force less than killing (force) to overwhelm him. So if he kills him to save himself, then indeed Allah  will keep him safe – in shaa Allah – because he did what was permitted for him in the (Islamic) legislation. So an investigation will reveal the truth. And if he is tried and executed, then his reward with Allah for his patience is tremendous.

Advertisements

Tags: , , , , ,


%d bloggers like this: