The Prohibition of Curing Magic by using Magic – Shaikh Sulaymaan bin Abdillah bin Muhammad bin Abdil Wahhaab

The following translated from:

http://www.ajurry.com/vb/showthread.php?t=25441


قال الشيخ سليمان بن عبد الله في تيسير العزيز الحميد” (419) : “وكذلك ما روي عن الإمام أحمد من إجازة النشرة ، فإنه محمول على ذلك أي النشرة بالرقية الشرعيةوغلط من ظن أنه أجاز النشرة السحرية ، وليس في كلامه ما يدل على ذلك ، بل لما سئل عن الرجل يحل السحر قال : قد رخص فيه بعض الناس . قيل : إنه يجعل في الطنجير ماء ويغيب فيه ، فنفض يده وقال : لا أدري ما هذا ! قيل له : أفترى أن يؤتى مثل هذا؟ قال : لا أدري ما هذا. وهذا صريح في النهي عن النشرة على الوجه المكروه، وكيف وهو الذي روى الحديث (أنها من عمل الشيطان) ، لكن لما كان لفظ النشرة مشتركا بين الجائزة والتي من عمل الشيطان ورأوه قد أجاز النشرة ظنوا أنه قد أجاز التي من عمل الشيطان ، وحاشاه من ذلكانتهى .

Shaikh Sulaymaan bin Abdullah bin Muhammad bin Abdul Wahhaab said in Tayseer al Azeez al Hameed (his explanation of Kitaabut Tawheed) (419):

And likewise what is narrated from Imaam Ahmad regarding the permissibility of an Nushrah, for it is understood to mean that. Meaning: an-nushrah with the legislated Ruqyah1. And the one who thinks that he permitted an-nushrah with magic has made a mistake.

There is nothing in his speech which points to that….And how (could he have permitted it) when he is the one who narrated the hadeeth that it (an-nushrah) “is from the work of shaytaan”2? So saying about an-nushrah – combining between saying it is permissible and between it being from the work of shaytaan – then they think that he (Imaam Ahmad) declared to be permissible an-nushrah (with magic) and thus they think that he declared to be permissible something which is from the work of shaytaan – And far be it from him to do that.

Footnotes

Advertisements

Tags: , , , , , , ,


%d bloggers like this: